Monday 13 June 2011

NOK WAT gaNE?! kElate kene gomo ngn GANU!!

                                              Terengganu juara Piala FA


2011/06/11

KUALA LUMPUR: Terengganu menjuarai Piala FA selepas menewaskan Kelantan 2-1 pada final di Stadium Nasional, Bukit Jalil sebentar tadi.

Gol kemenangan Terengganu dijaringkan Ahmad Nordin Alias pada minit ke-109 selepas permainan berlarutan dalam masa tambahan.

Perlawanan sebelum itu terikat 1-1 dengan Kelantan mendahului menerusi gol Mohd Nurul Azwan Roya pada minit ke-79 sebelum gol sendiri oleh Mohd Daudsu Jamaluddin pada masa kecederaan membolehkan Terengganu menyamakan kedudukan.


                                                SUKE SANGAT KENE DAMPING NGN AWEK!


hahahaha! den raso sumo sudah tahu dengan kejayaan TERENGGANU menumpaskan jiran sobolah jo, KELANTAN.Bagi pendapat peribadi den tentang perlawanan akhir pada malam tersebut , keduo-duo pasukan terlalu ALL ATTACK dan kurang PENGAWALAN bola! bukan den nak cakap apo.. tapi MY STATEMENT! so.. WHATEVER! hahaha.. sajor jo... Ikutkan hati den memang den sokong KELANTAN tapi apakah  dayanya.. den sudah bermastautin di Terengganu selama 15 tahun.. (den akan cerita selanjutnya dalam post akan datang..) jadi naluri PENYU untuk kembali mendarat ke pantai tetap di hati den... cewah! 




Bagi den... perlawanan akhir boleh dikatakan EPIC.. yolaa.. FAM sudah menyatakan bahawa piala FA ini adalah yang terakhir dan akan digantikan dengan piala juga branding yang baru.. keduo-duo jagoan pantai timur apo lagi.. membara semangatnya hingga ke titisan akhir.. fuhhh! selepas AZWAN ROYA menjaringkan gol.. tersebak peminat peteh menyaksikan ganu ketinggalan pada 10 minit yang terakhir.. TETAPI! mambang NELANG! mula menyelebungi jiwa-jiwa pahlawan peteh!.. wahhh.. gitu pulak... mereka bermain mati matian untuk mendapatkan gol penyamaan dan akhirnya..
DAUDSU JAMALUDDIN menghasilkan gol untuk KELANTAN iaitu GOL SENDIRI! AARRGGHH!! den menyirap tengok kelate main sambil lewa  pada saat-saat akhir perlawanan.. tidak sepatutnya menggunakan time wasting kerana amat BERISIKO jika pasukan anda baru menjaringkan satu gol.. kalau dapek gol keduo.. bolehlaa... haha!


NORDIN ALIAS! (ehem2...) siapa yang sangka dengan kemasukannya pada minit-minit terakhir membuahkan hasil! den memang tersentap jugakla tengok gol dia.. dia sorang yang dikelilingi pemain kelate tapi telah menggunakan peluang yang seadanya! apapun tahniah untuk PETEH TERENGGANU KERANA MEMPAMERKAN SEMANGAT NELANG KEPADA KAMI SEMUA!


                                                             NEBENG GOH KITE MENAN WEI!
                                           
                              KAWE TOKSEH DOH MAEN NGN DEMO DEH! NYESAL PULOK DOH!




-ISU RASUAH BUDAK PIALA PRESIDEN NS NAMPAKNYER BETUL SBB DEN ADE KAWAN YG AMBIK RASUAH!-

No comments:

Post a Comment